wtorek, 2 kwietnia 2013

34 tydzień ciąży

Rozwinęły się gruczoły nadnerczowe. W ciągu "swojego" dnia malec jest aktywny i ma otwarte oczy. Kiedy zaś śpi, zamyka oczka. Ciągle połyka wody płodowe - w ciągu doby nawet pół litra, czyli dwie szklanki, co stanowi ok. 20% jego obecnej wagi.

* Powiedziałam Asi o tym, że Ola połyka wody płodowe. Powiedziała, że to obrzydliwe :)

Dziecko będzie się teraz dość często przeciągać, na pewno zauważysz przesuwające się wypukłości na swoim brzuchu - to może być łokieć, pośladki, stopa…

* Oj tak. Faktycznie dość często da się zauważyć takie "wypukłości". Najczęściej niestety jest to raczej bolesne. Na szczęście już niedługo będzie się przeciągała niezależnie ode mnie :)

Coraz bardziej regularne skurcze Braxtona-Hicksa nie dają o sobie zapomnieć - przygotowania do porodu idą pełną parą. Dziecko rośnie teraz w ogromnym tempie, ty również szybciej przybierasz na wadze.

*Skurcze faktycznie powodują pewien "dyskomfort", żeby to delikatnie nazwać. Najgorzej jest jak akurat prowadzę auto. Mam nadzieję, że do porodu nie będę musiała sama się odwieźć... :)

Masz kłopoty z pamięcią? To normalne. Ten nieprzyjemny efekt przejściowego kurczenia się komórek mózgowych ustąpi po porodzie.

*Kłopoty z pamięcią? Mam całe życie, niezależnie od swego stanu. Potrzebuję wziąć pewną rzecz z piętra. Więc idę na górę. Biorę coś co jest mi również potrzebne, ale dopiero jak zejdę na dół, zdaję sobie sprawę z tego, że wzięłam nie to, po co poszłam, i muszę iść jeszcze raz. Czasami zdarza się, że chodzę w jedną i drugą stronę kilka razy. Nie ma na to lekarstwa.

Czas na ostateczne kompletowanie wyprawki noworodka oraz urządzanie w domu jego kącika. Spakuj też torbę na porodówkę.

* Muszę się pochwalić, że dzisiaj kupiliśmy piękną komodę na rzeczy Oli. Jak tylko ją złożymy i wstawimy na właściwe miejsce, będę mogła zacząć wkładać tam te wszystkie śliczne rzeczy. Nie mogę się już tego doczekać. Co do rzeczy dla mnie, to jeszcze trochę mi tego brakuje. Muszę się za siebie wziąć, ale najpierw Ola. W pierwszej kolejności chcę mieć pewność, że ona będzie miała wszystko co potrzeba. 

Smyk waży ok. 2300 g i mierzy ok. 32 cm na odcinku głowa-pupa.

Uklęknij na czworaka – taka pozycja pomoże dziecku ułożyć się w najodpowiedniejszy do porodu sposób.

Zaśpiewaj swojemu maleństwu kojącą piosenkę!

Staraj się jak najczęściej przyjmować pozycję na czworaka – maluszek obróci się pleckami do przedniej ściany twojego brzucha.

Przygotuj sobie pyszny koktajl owocowy – zmiksuj porcję truskawek z sokiem z pomarańczy i łyżką miodu.

Utrzymuj z maleństwem kontakt – jak najczęściej gładź je przez skórę na brzuchu, mów do niego.

Wykonaj ćwiczenie: stań w lekkim rozkroku i kręć biodrami raz w jedną, raz w drugą stronę – dziecko ułoży się w pozycji najlepszej do porodu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz