piątek, 1 marca 2013

Wiosna meteorologiczna

Dziś pierwszy dzień marca. Nie każdy o tym wie, ale dziś rozpoczyna się wiosna meteorologiczna, która obejmuje marzec, kwiecień i maj. W naszej świadomości zakorzeniona jest data 21 marca - początek wiosny kalendarzowej. Z kolei 20go marca rozpocznie się na naszej półkuli wiosna astronomiczna. Od tego momentu z każdą kolejną dobą noc jest coraz krótsza od dnia. Ale mamy powodów do świętowania... :)

A za moim oknem takie błoto, że przejść nie można... Samochody po przejechaniu 100 metrów wyglądają jak po dobrym off roadzie. Nie mogę się już doczekać ciepłych dni. Oczami wyobraźni chodzę już na spacer do lasu, nad rzekę, nad staw karmić kaczki. A wybiegając dalej w przyszłość - otwieram drzwi na ogród, gdzie czeka na mnie leżaczek, w wózeczku śpi Ola, a Asia bawi się na kocyku. Idylla.
Brutalna rzeczywistość pewnie to zweryfikuje. Pewnie będzie padać deszcz cały czerwiec, Ola będzie cały czas płakać a Asia pobiegnie do kolegów i nie będzie miała czasu na zabawy w domu. A i ja nie poleżę na leżaczku, czeka mnie mnóstwo pracy. Ehhh... Póki taka plucha za oknem mogę sobie przynajmniej pomarzyć...

2 komentarze:

  1. o wiośnie to trąbili w telewizji od rana, a ja, głupia, szukałam krokusów zasadzonych jesienią - na razie ani widu, ani słychu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosna wiosną, a tymczasem znowu ma być -17 stopni... mam nadzieję, że źle usłyszałam...

      Usuń