wtorek, 7 maja 2013

39 tydzień ciąży

Nadal tu jestem. Tu czyli w domu. Na razie nic się nie dzieje, jeszcze nie rodzę. Nie dodawałam wpisów przez jakiś czas, efektem czego odebrałam mnóstwo telefonów z zapytaniem czy wszystko w porządku :) Cieszę się że się o mnie martwicie, jak pójdę do szpitala na pewno zamilknę na jakiś czas i nie będę nic pisać, ale jak tylko wrócę obiecuję, że się odezwę. Ostatnio miałam szalone dni. Weekend majowy minął, pogoda była fatalna, ale ile można narzekać na pogodę, na coś na co nie ma się wpływu? Przynajmniej się wyspałam. Poza tym od sklepu do sklepu, ostatnie zakupy dla Oli, dla mnie. Remont nadal trwa, albo inaczej mówiąc znów ruszył, więc konieczne były (i są) kolejne zakupy. Mam wrażenie, że ostatnio więcej czasu spędzam w marketach różnego typu, niż w domu. Wczoraj byliśmy na badaniu KTG, wszystko oczywiście w porządku, czekamy na Wielki Dzień. A tymczasem:


39. tydzień ciąży

Dziecko już nie rośnie, ale nadal zwiększa masę ciała. W jego naczyniach płynie 300 mililitrów krwi. Główka stanowi jedną czwartą masy całego ciała. W jelitach malca wytworzyła się i czeka na wydalenie pierwsza kupka - smółka. Dziecko jest już przygotowane do porodu.

Skup się tylko na sobie. Odpoczywaj, jedz to, na co masz ochotę, rób sobie drobne przyjemności. Ważne, byś nabrała sił i z dobrym nastawieniem ruszyła na porodówkę.

Pamiętaj, że tylko 5% dzieci przychodzi na świat "o czasie", być może będziesz musiała poczekać na poród dwa tygodnie dłużej?


Podobno tuż przed porodem malec staje się bardziej aktywny - sporo się wierci, mocno się przeciąga. Uważnie obserwuj ruchy dziecka. Jeśli dziecko totalnie "zamilkło", jedź szybko do szpitala.

Malec mierzy ok. 35 cm w odcinku główka-pupa i 48-50 cm od stóp po czubek głowy. Waży ok. 3300-3500 g.

Zrób większy zapas niepsującej się szybko żywności – tuż po porodzie nie będzie czasu na zakupy.

Skompletuj ubranko, w którym przywieziesz maluszka ze szpitala do domu – powinno być dopasowane do pory roku.

Naszykuj wszystkie dokumenty, które musisz wziąć ze sobą do szpitala – dowód osobisty, książeczkę ubezpieczeniową, kartę przebiegu ciąży, wyniki badań.

Kup zestaw kosmetyków potrzebnych do pielęgnacji maleństwa tuż po porodzie – mydełko, oliwkę, krem do smarowania pupy. 

Bagaż, który weźmiesz do szpitala, podziel na trzy części – osobno spakuj rzeczy potrzebne na czas porodu, osobno te na okres pobytu w szpitalu i osobno ekwipunek dla dziecka.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz